torsdag 18 november 2010


Visst är det hemskt att hundar dör i Rumänien, att folk misshandlar sina djur. Jag tog själv mina katter från ett djurhem. Men seriöst, är det inte bättre att skänka 100 spänn till Läkare utan gränser? Folk dör runt om i hela världen. I Haiti dör folk av kolera och i Chile är folk fortfarande hemlösa efter jorbävningen. För att nämna några situationer. Borde man supporta hundar då? En seriös undran.

jag vill besvara detta...


Hade jag stått i vägskälet av att rädda en människa och en hund så hade jag utan tvivel räddat en människan. Och jag betvivlar absolut inte att människor ute i världen behöver hjälp, på alla möjliga vis! Och att skänka pengar till dessa är en självklarhet för mig!!!!

Men att se dessa bilder, höra historier berör mig fruktansvärt illa. Jag veta att jag värnar hundens liv väldigt högt. Men jag kan inte undgå att dela det jag tror på.... Sedan att människor världen över behöver hjälp kommer vi inte att glömma, det finns trots allt insamlingar, galor m.m som hjälper till att samla in till de behövande.... dessutom bidrag från diverse länder... och jag tror absolut inte att de behövande får tillräckligt med pengar... men om ALLA i Sverige skänker 1 krona , blir det en enorm summa! Och att få hjälpa dessa hundar betyder väldigt mycket för mig.

Jag kommer sannolikt skriva mera om detta, just nu är jag väldigt trött och seg... to be continued

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar