torsdag 18 november 2010


fy fan, jag sitter och tittar på hundhjälpens hemsida. som ni kanske vet är jag i tankarna att skaffa / ta över en hund. Jag personligen vill inte premera uppfödare när jag vet att det finns så många hundari detta avlånga land som inte har det optimala hemmet, trots att vi har en helt fantastisk hund syn i detta land!

jag har en underbar vän som är riktigt insatt i adoption av hundar från utlandet och hon har granskat hundhjälpen utan och innan och när jag läser hur hundar behandlas i rumänien vill jag bara slå i hjäl alla som gör hundarna illa (fast det inte hjälper) men jag blir så himla frustrerad!!!! Hur i hela världen kan man binda fast hunden i bilen och köra tills den dör?? eller kam? de binder upp hunden i ett stängsel och så hetsar de andra hundar att döda den fast satta!!!


Hjälp hundhjälpen att hjälpa!!!!! Vi har alla 100 kronor att skänka.... det är en fika för oss!!!!!
Jag uppmanar alla till att hjälpa och sprida dessa hemsk heter som inträffar!!!!

Gud vad jag HATAR våld i alla former!!!!

1 kommentar:

  1. Visst är det hemskt att hundar dör i Rumänien, att folk misshandlar sina djur. Jag tog själv mina katter från ett djurhem. Men seriöst, är det inte bättre att skänka 100 spänn till Läkare utan gränser? Folk dör runt om i hela världen. I Haiti dör folk av kolera och i Chile är folk fortfarande hemlösa efter jorbävningen. För att nämna några situationer. Borde man supporta hundar då? En seriös undran.

    Elin

    SvaraRadera