lördag 25 september 2010

vilken dag!
en underbar dag med mor min... vi har varit på syfestivalen i Borås i dag... men det hela började sådär.... glömde den utskrivna kartan som mamma propsade på att vi skulle ha, trots GPS.... äsch sa jag vi hittar i alla fall... så jag slog in Åhaga dit vi skulle! konstigt tyckte jag när vi närmar oss, men jag följer vad den säger..... då hade vi redan åkt förbi Borås! det slutade med att jag fick ringa till pappa och be om adressen....... vi var nästan i Ulricehamn innan vi vände.....(2,5 mil kvar) pinsamt men sant!

När vi väl kom fram var vi så nyfikna på de underbaraste av kruzars monter, underbart uppbyggt, nästan lite bageri känsla över det, underbart!!! Om ni inte varit hos madame Kruz så skall ni absolut åka dit! Där kommer ni hitta roliga, glada och annorlunda garner! inga syntet garn där inte!

Något jag hade sett fram emot var tant koftas monter! underbart! Hon visade hur man stickar hennes egna "äpplen" och inte kunde jag motstå att inhandla en del garn av henne!!!!! Så nu skall det stickas äpplen! men köpte också ett mönster på axelvärmare av henne och garn till detta, har länge tittat på detta mönster....

tack du underbaraste tant kofta för det utomordentliga servicen och pratstunden!!!!




Denna lilla mössa kommer värma ett litet knyte inom det närmaste!




Nu skall jag ta och börja pack.. för jag har fått en lägenhet!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar