onsdag 15 september 2010

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag föredrar naturmaterial och gärna i olika blandningar... men absolut naturmaterial!

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag gillar kalla färger. favoriten är blått...

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
pastell färger gillar jag inte!

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
jag är nere i knit pro träsket och stickar nästan bara med rundstickor

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
kan det vara 1,5 år sedan jag började tro??? jag är ingen nybörjare men inte heller avancered... jag går under kategorin mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?
Jag är en te drickare i stora mått!!!

7. Är du allergisk mot något?
Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?
hemma går p1

9. Favoritgodis?
Chocklad! Bridge blandning erkänner jag fast det är tant godis! men inom mig bor en liten tant...

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Ja nästan allt man kan göra med händerna, men just nu går mycket av tiden till skolan där jag utbildar mig till möbeltapetsör.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Det är en humörs fråga tycker jag! jag brukar ha igång 2-3 stickningar samtidigt så det alltid finns att göra.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Jag har sett en sådan underbar uggle tröja på ravlery!

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ibland men inte ofta..... 15cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja det tycker jag är kul om jag vill ha ett litet projekt.

16. Stickar du sockor?
Japp... dock tar det längre tid att få ihop andra sockan!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
stl37/38

18. När fyller du år?
29 maj

19. Stickar du med pärlor?
Nej har aldrig provat

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
nu är jag inne på verklighets baserade böcker och gärna från gangster världen! Svensk maffia var grymt bra!

1 kommentar: